هشدار استیون هاوکینگ به شرکت‌های اپل، گوگل، مایکروسافت، آی‌بی‌ام
 
تکنولوزی
اخبار فناوری و دانلود
 

استیون هاوکینگ به همراه تعداد دیگری از دانشمندان چون فرانک ویلکزک، مکس تگمارگ و استوارت راسل در مقاله‌ای در سایت Independent هشداری جدی نسبت به خطر پیشرفت روزافزون هوش مصنوعی داده‌اند.


این گروه اتومبیل‌های خودران یا اتوماتیک، سوپرکامپیوتر واتسون متعلق به IBM، نرم‌افزاری سیری اپل، کرتانای مایکروسافت و حتی Google Now را از نمونه‌های پیشرفت تکنولوژی نامیده‌اند که شاید درست و به شکل مناسب در مورد آن‌ها فکر نشده است.
در سال 2011 کامپیوتر واتسون توانست در یک بازی کامپیوتری دانشجویان دانشگاه MIT را شکست دهد و در ماه فوریه ویرجینیا رومتی رییس IBM از علاقه خود به قرار گرفتن کامپیوترهای با درک و محاسبه بالا به جزئی از زندگی آینده بشر خبر داد.
البته این گروه منکر یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های بشر یعنی توسعه هوش مصنوعی نیستند، اما هشدار داده‌اند که امکان دارد این موفقیت‌ها انسان را وارد راه خطرناکی کند. «منافع بالقوه چنین موفقیتی بزرگ است، اما موفقیت در خلق هوش مصنوعی پیشرفته، می‌تواند آخرین مورد موفقیت ما نیز باشد!»
هاوکینگ و دوستانش معتقدند که روزی خواهد رسید که هوش مصنوعی می‌تواند خود را بهبود و تصحیح کند و آنگاه است که می‌تواند کنترل شرایط را در دست بگیرد.
«تصور کنید که هوش مصنوعی در آینده بتواند با توان خود بازارهای اقتصادی را کنترل کند، بتوانند به جای دانشمندان نوآوری به ارمغان بیاورند، رهبران دنیا را گول بزنند و سلاح‌هایی تولید کنند که حتی ما قادر به درک آن‌ها نیستیم. در حالی که ضرر کوتاه‌مدت آن این است که چه کسی آن‌ها را کنترل می‌کند، ضرر بلندمدت آن‌ها این است که آیا کسی قادر به کنترل آن‌ها می‌شود یا خیر...»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

سلام به دنیای فناوری و دانلود خوش آمدید در این وبلاگ مطالب برگزیده ی وب سایت های دیگر ومطالب اختصاصی وبلاگ قرار میگیرد امیدوارم از این وبلاگ خوشتان بیاید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوزی و آدرس technoloze.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 648
بازدید کل : 25540
تعداد مطالب : 180
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 648
بازدید کل : 25540
تعداد مطالب : 180
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید